Skip to content

Alternativní vzdělávání

Připustili jste si někdy tu možnost, že by vaše dítě nechodilo do běžné školy, ale vybrali byste mu některou z forem nestandardního vzdělávání? Nakonec proč ne, když váš potomek je v něčem trochu jiný a chcete, aby mohl vynikat právě v tom, v čem je výjimečný. K tomu totiž státní školy moc prostoru nedávají. Proto je tato možnost vítaná a mnozí rodiče ji využívají. Chtějí pro svoje děti něco jiného a zajímavého a výsledky mohou být překvapivě dobré.
ukazování na globusu
INDIVIDUÁLNÍ PŘÍSTUP
To je to, co rodiče, pro svoje děti především hledají. Bývá to tak ve školách s výukou cizích jazyků. Samy děti si volí, samozřejmě za podpory učitelů, strategii vyučování. Můžou postupovat od nejtěžšího předmětu k nejlehčímu nebo opačně, mohou si dokonce samy určit, kdy budou mít přestávku. Třídy tvoří často i žáci, mluvící cizím jazykem, nejen česky nebo takoví, kteří se se svými rodiči vrátili po delším pobytu v zahraničí. Ve třídách bývá malý počet žáků různého věku.
V jiných prestižních školách je vzdělání kombinováno. Děti jsou však téměř vždy vedeny k tomu, aby se nebály říci svůj názor a uměly jej také správně obhájit i kriticky o něm přemýšlet. Především jde o to, aby vyučování děti bavilo a byly při něm spokojené. Jak třeba může dítě bavit v první třídě čtení a učení písmenek, když už dávno číst umí? Všechno je o tom, že dítě se v klasické škole musí přizpůsobovat, že chybí individuální přístup a nepřihlíží se k tomu, v čem je jiné a v čem vyniká.
kluk s učebnicí
BUDEME SE UČIT DOMA
Učit se doma se svojí mámou a nemuset pravidelně chodit do školy? Už třináct let tato forma domácího vzdělávání dobře funguje a dokonci ji volí stále více rodin. Není to však tak, že byste se učili jen co chcete a kdy chcete. Je jedno, zda dopoledne nebo odpoledne či o víkendu, v obýváku nebo v lese, ale každý den se musí stejně jako ve škole zvládnout určité množství učiva.